Ons verhaal
Een verhaal over hoe Fruittella gestart is en hoe het steeds naar de onmiskenbare fruitige smaak streeft
1931
Introductie FruittellaVan Melle introduceert snoep onder de naam: Fruittella. Een echte vruchtencaramel in verschillende fruitsmaken.
1954
Iconische rolDe verkoop van Fruittella stijgt enorm vanwege de nieuwe manier van verpakken: de vierkante rol. Voor die tijd werden snoepjes meestal los verkocht.
1957
Vernieuwde verpakkingFruittella krijgt een nieuwe witte verpakking met zilveren lijnen. De rollen waren eigenlijk te smal om een grote afbeelding van fruit weer te geven. Hierop had de designer iets slims op bedacht: de afbeelding ging de hoek om, tot de volgende zijde waar ook een Fruittella-logo was geplaatst.
1960
Op de buisDe eerste Fruittella commercial is een feit.
1975
Flower powerDe typische jaren '70 vormgeving is ook terug te vinden op de Fruittella rol.
1980
CommercialDe enige rol die niet kan rollen
1988
Vernieuwde verpakkingFruittella vernieuwt haar verpakking. Elke smaak heeft een eigen herkenbare achtergrond kleur.
1990
CommercialFruittella op de achterbank
2001
FusieVan Melle en het Italiaanse Perfetti fuseren
2008
First mover natuurlijke kleuren & smaakstoffenFruittella recepten zijn aangepast naar natuurlijke kleuren & smaakstoffen en het gebruik van fruitsap.
2012
SnoeppottenOf je nou in de auto zit op weg naar werk, met vrienden actief op de skatebaan bent of thuis aan het schoonmaken bent, je kunt het zo gek niet bedenken of de opvallende Fruittella Snoeppot past erbij.
2014
CommercialUitdelen doe je met Fruittella
2016
Vernieuwde verpakkingOm het fruit te benadrukken en het logo van Fruittella nog duidelijker te laten opvallen krijgen de verpakkingen weer een nieuwe frisse look die helemaal past bij het vierkante snoepje.
2017
30% minder suikerNaast het vertrouwde assortiment Fruittella rollen en uitdeelverpakkingen bevat het assortiment vanaf nu ook Fruittella snoepjes met minder suiker.